dinsdag 8 mei 2018

Over de ontdekking van de Quantumtheologie




De kruisiging van de Zachtmoedige
De Toverbergrede van de Boeddha
Dit alles was niet wat ik zocht

Vervolgens bestudeerde ik de deep ecology
van magiër Merlijn
Ook dat was niet wat ik zocht

Ook mocht ik door het sleutelgat van het Heelal
langdurig de bilnaad van het atheïsme bezien
Ook dat was niet wat ik zocht

Toen, op zekere zomernamiddag
de faunen waren zojuist weg gedanst
de bokkenpotigen, weg van Debussy

Alleen hun schaduwen hingen nog dromerig
in het Kralingse Bos
borrelde het zomaar in mij op

                God is er niet

                én tevens wel…

Had ik  … de Quantumtheologie uitgevonden!

Helaas, het bracht mij voornamelijk Insomnia
met op mijn schoot een angstig beest
(Felix) de Kat van Schrödinger

Maar gelukkig, op een goede morgen werd ik wakker
en zat ik plotseling met God in bad
een joyeus bebaarde Lebemann, vrolijk water spattend

Wij omhelsden elkaar eindeloos
waarna hij lachend in mijn armen stierf
zoals ik lachend aan zijn spiegelbeeld



Geen opmerkingen: