donderdag 17 januari 2019

Kralingen - Voorschoterlaan





In zulke huizen rochelt de grote eenzame
kikvors, prins Hendrik
in de schaduwen van de gootsteen

Ben ik pluche fauteuil / perkamenten
schemerlamp / aluminium rookstel
onnozel & verwerpelijk

Hoeksteen
geworden van de 19e  eeuw
de Bergrede, stoffig op de gang, in een verguld lijstje

Ook al glimlacht mijn navel als een zen-monnik
en lijkt mijn buik de Grote Stuurman Mao
ik behoor het ras Verleden. Definitief

Mijn stem, vergeeld
een avondblad

                       JAPANS ZWAARDVECHTER KAAPT
                              NEDERLANDS VLIEGTUIG

In zulke acacialanen, goud betraand
kalend van Najaar
spiegelt zich in alle badkamers

de polsen
emaille
op de rand van de waanzin

een samourai :

                     ‘Bidt voor Ons, Heelal

                     Zwart Niets, meedogenloos!’






Geen opmerkingen: