donderdag 28 februari 2019

Mijn tekenlerares


  

               
Tussen raamkozijnen, leeg van september
achter de vitrages van het tekenlokaal
vol sproeten herfstzon

zie ik de schim van haar pas d’une
langs de wand met de Klassieken
 Rembrandt, Vermeer, Titiaan

naar de wand met de Modernen
van Gogh , Mondriaan, Picasso
en heen en terug…

Mijn prima donna
dansend
op (onzichtbare) rode
schoentjes

als op de derwisj-
muziek
(onhoorbaar)
van l’Oiseau de Feu van Strawinsky

O, als ooit de minnares van Amedeo Modigliani
die haar naaktheid
afbeeldde

als èèn
ondoofbare
vlam…

Vannacht was ze plots in mijn bed,
              
in het piepklein Mickey Mouse-
slipje

dat zij draagt almaar uitdoet
in Woody Allens laatste (?!) film

        ‘Midnight in the Hades‘   

Binnenkort  in mijn Theater!


Geen opmerkingen: