zondag 31 maart 2019

Haring


                                             



                                                     Als je drie dagen haring-
                                                     ogen eet
                                                     je al je vorig leed vergeet…                                  

                                                      Oude Leidse Volkswijsheid


 Ik behoor tot de  doodeenvoudigen
 met een matzilveren staart

 O.K.! Ik ben een loser 

Maar zonder mij
bij windkracht 7
houdt geen kampeerder 
zijn tentje overend....

én rauw op je tong, Hollander 
ben ik gelukzalig als een zeemeermin
je malse minnares

maar in Leiden op 3 Oktober
klef als een (volwassen) 
mens

Hoor, hoe ze me aanroepen, sindsdien, de hooligans
langs de randen van de voetbalvelden

Hi! Ha! Haringlul!

Wee mij, zeebanket! Wee mij!


                                       

Geen opmerkingen: