vrijdag 5 april 2019

Kralingen - de honden




                                                 
Uitgelaten, morsig met geluid
snuffel ik langs stambomen, uitlaatzones
& lantaarns
om het leven af te blaffen

al ontwortelt de hoop
aan mijn anus
al lopen mijn nieren uit

en wordt mijn almaar stijfpotiger lijf
koppig bijterig
en daarom constant aan de riem

en raakt mijn neus verstopt
van al dat gore ruiken

                Liefde besnuffelt zichzelf het liefst

aan heel dat goudgeel
spoor  
van Hen, die ons zijn Voorgegaan

                Hunde, willt ihr ewig leben?

straks word ik waarschijnlijk. mens
en jij, Rotterdamse Mensch , wordt dan reu

kun je eindelijk kwispelen…
                         met je
                           te
                         korte
                       
                         lontje
                           
                            !
                           







Geen opmerkingen: