vrijdag 19 juli 2019

Van Brieneroordbrug - de Forens





Speelgoed slingert op de trap naar boven
Mijn kinderen dromen op hun kussens, losgewoeld
Ik stop ze terug naast Pop & Beer

Liefste, dan kus ik jou op je oor
van (opwindbare) Mickey Mouse
… dat je niet wakker wordt…!

In de spiegel op de badkamer, onverwacht
zie ik de ravage aan mijn haren

Ach. En morgenochtendvroeg
weer dapper in de kaalslag van de file.
40…30…20…10…en dan langdurig…0

( Zie, ik stop voor in de parkeermeter op de Coolsingel
alvast 1 obool onder mijn tong…)

                                           nen
                                   Brie         oord
dan stapvoets de Van                          brug op, claxonnerend
                                     
                                          Charon!

                                          Charon!

een jongen steeds verder van zijn Dinky Toys

                                         En terug

                                         En heen!

                 


Geen opmerkingen: