maandag 21 september 2020

Het Mispelkind

 



Ik ben bekend met het Christendom, zeer bekend...

Met Origenes, bv., die zich castreerde omwille van God


Zeg Origenes, was dat wel echt een cadeau aan de Heer?

Als celibatair heb je tenslotte je pik niet nodig!


Maar dat is dat is zeer verleden tijd


Heeft het nog toekomst, het Christendom?


Ja zeker wel, mits Zij nu eindelijk komt, La Messias

want de Messias is ... een meisje ! ( naar ik heb gehoord...)


want ik ben als dichter helderhorend

Ik heb tenslotte één oor meer dan Vincent van Gogh...


(die offerde zijn oor - een loos geschenk á la Origenes

want een schilder heeft geen oren nodig...)


En aangezien ik dus helderhorend ben

is het mij een voorrecht hier de naam van onthullen

van het komende Dochtertje van God


                             Miss Nijntje Einstein


Zij groeit heden op in Le Nèflier, 'de Mispelbuurt'

voorheen de Vogelaarwijk van Monaco


( Het kind lijkt in haar blondheid op Grace Kelly

 in Rear Window van Hitchcock….)


ZIJ komt tot ons aan het eind der tijden

(dat is dus zeer binnenkort...)


Lieve ninja Nijntje Mispel, ik hoop dat het wat wordt

jouw Mispeldom! 

Kon ik het maar geloven, Kleine Godin!

 



Geen opmerkingen: