vrijdag 23 oktober 2020

Boerenbloed

 



Ik zeg u , ik heb boerenbloed

en een tractor groot als Mongolië

Ik zeg u, ik heb boerenbloed


En ieder dag wordt mijn lid gemolken

door een zwartbontkoe in Friesland

in de Greidhoek

terwijl mijn blinde darm scheurt in Groningen

blauw als een belastingenvelop


Ik injecteer het Malieveld duurzaam met stront

en scandeer aldaar almaar Boeren! Boeren !

alsof de democratie in Den Haag

een soort van echoput !


en elders in het land euthanaseer ik varkens

en bezorg ik de kikkers in de sloot 

Q-koorts

ik kan niet anders, want ik heb boerenbloed


en in karaoke-cafés van de Brabo's

(met hun stallen vol laboratoria voor chrystal meth...)

zing ik uit volle borst


Waarom hangt je geslacht

als een varkenskrul aan je lijf, Boerke Naas


ik vind het raar

geef mij maar Ot & Sien van Slachthuis Europa


want ik, agro-industrieel, heb BOERENbloed!


Geen opmerkingen: