zondag 29 november 2020

Mispeldom

 

Mispeldom



Ik ben bekend met het Christendom, zeer bekend...

Met Origenes, bv., die zich castreerde omwille van God


Zeg Origenes, was dat wel echt een cadeau aan de Heer?

Als celibatair heb je tenslotte je pik niet nodig!


Maar dat is dat is verleden tijd, zeer verleden tijd...


Heeft het nog toekomst, het Christendom?


Ja, mits Zij nu eindelijk komt: La Messias!

want de Messias is ...een vrouw...naar ik heb gehoord...


want ik ben als dichter helderhorend

Ik heb tenslotte één oor meer dan Vincent van Gogh...


(die offerde zijn oor - een loos geschenk á la Origenes

want een schilder heeft geen oren nodig...)


En aangezien ik dus helderhorend ben

kan ik hier de naam van onthullen

van die komende Dochter van God . Zij heet


Miss Nijntje Einstein


Zij groeit heden op in Le Nèflier , 'de Mispelbuurt'

een achteraf-quartier in het prinsdom Monaco


( Het kind lijkt in haar gulle blondheid

op Grace Kelly in Rear Window van Hitchcock….)


Zij komt tot ons aan het eind der tijden op Netflix

(dat is dus zeer binnenkort...)


Lieve Miss Mispel

ik hoop dat het wat wordt, uw Mispeldom !



Geen opmerkingen: