donderdag 11 februari 2021

Kralingen- Gerdesiaweg

 


Gerdesiaweg - 70 +




Gerdesia's bestaan niet! Verzonnen flower power!

Geraniums wel!

Die Wederopbouwbloemen bloeien hier volop!


Ik zit daar alle dagen achter....


                              Pensionado – Penis met pensioen


Dus hèèl veel tijd voor kleine dingen nu!


Voor regendruppels bijvoorbeeld

in 

stilte

glijdend langs mijn ruiten – trage,  zilveren verloedering


Ook voor het verstorven avondlicht

op mijn geranium-

potten

zo avondrood als de kleuren, half vergaan


van Hollywood-vampjurken, laag

uitgesneden

tijdens het Technicolor-tijdperk van de Jaren Vijftig

(en later het Eastmancolor- procedé...)


Maar...wat heb ik eigenlijk te klagen?!


Want ik lees mijn toekomst in de Avondroodkrant


de Doodannonces


nog zonder b r i l l l!





Geen opmerkingen: