donderdag 20 mei 2021

Bob Dylan

 

Het zwarte water



Ik herinner mij het Leiden van de jonge Werther.

Duiven koerend op de Morspoort in de ochtend

En het Zwarte Water


De Nachtbioscoop op de Hoogewoerd

( in de steeg achter de Nooduitgang

vluchtte in neon de schim van Piet Paaltjens ...)


En vriendschappen voor altijd. ..


Vriend oud-Landsadvocaat

mr Stan Laurel.

heeft nu zwaar longemfyseem


en vriend oud-vice voorzitter van de Raad van State

mr Oliver Hardy

mompelt almaar uitspraken over Voltooid Leven

in mijn mobiele telefoon:


Die Bob Dylan, die zong toch… Forever Young!?


Belazerd zijn we in de Jaren Zestig


Door een Nobelprijswinnaar!”


En in de Witte Rozenstraat huisde Cassandra

die mij kwatrijnen voorlas (van Catullus)

over Toscaanse krekels. schrille, snerpende  

 singer-songwriters, in het Najaar- hoe zij sterven…


bij wijze van voorspel…


Naakt

bleek zij nog zwaarmoediger dan ik!


Plus twee (mislukte) liefdes op de Korevaarstraat

en een op de Hooigracht


én het Zwarte Water

Geen opmerkingen: