vrijdag 10 september 2021

De fietstas

 




Hebt u een vrouw, die er net zo joyeus uit ziet

als een Tourde France-miss?

Ik hàd zo'n exemplaar!


Helaas, plots is zij, mon grand amour

uit mijn leven weg gedemarreerd, zomaar

achter het noodlot van haar koplamp aan


( haar achterlicht brandde altijd al verdacht

Max Factor Hollywood-lipstick- rood...)


Ons kind, een baby nog

nam ze mee in haar fietstas (die aan de linkerkant)

richting Champs Elysées...


In de kettingkast van mijn roestig lichaam

beneemt

op de Boulevard Haussmann

een onverwachte vleug van haar parfum

Chanel Coco Mademoiselle

mij de adem, nog steeds...


Kom terug, Lief ! Kom terug, Lief!

aldus wentelen zich de trappers van haar rijwiel

in mijn nachtelijk hoofd


Liefste, wat moet Marine Le Pen wel van ons denken?


Een kind wegstoppen in een fietstas!


Bèbè 

hoort in een stoeltje aan het stuur!



Geen opmerkingen: