woensdag 17 mei 2023

De Sprookjesprokkelaar van Sprookjesachtigen

 


Zo ik iets ben , ben ik een Sprookjessprokkelaar

van Sprookjesachtigen

zo ik iets ben 


Hier de XII Sprookjesachtigen, die ik sprokkelde

                                  I 

Niemand weet 

in wiens bed Doornroosje 100 jaar uitslaapt

en met wie…


was getekend:

Repelsteeltje


                                II       


Lezer, zijn uw kloten ooit gekust

door Doornroosje?


De mijne wel!


Maar wie gelooft nou een Sprookjesverteller?


                                    III


De enige die ik ooit heb liefgehad


Het Meisje met de Zwavelstokjes…


                                IV


In het bos schuilt een laatste wolf

op je vraag: Waar is Roodkapje?


opent hij zijn regenjas


                            V

Een Zeemeermin rust in mijn armen

zij snakt naar rode schoentjes

merk: H.C.Andersen


Helaas uitverkocht!


                              VI


Een kikker tot prins kussen…

Kan niet!


Een anjer tot prins Bernhard?


Dat moet je niet willen…


                                 VII

O, Assepoester, loop ik (stuntelig)

op jouw Glazen Muiltjes

de Marathon van Rotterdam

uit


dan denk ik

dat òòk wijlen Mao Zedong


alsnog kan verslaan met Ping Pong!


                               VIII


Achter de bergen in Beieren

wonen de 7 dwergen


allen Oud-Nazi’s


Nog een geluk

dat Sneeuwwitje

geen Jodin!


                        IX


In de sneeuw is de Liefde

als de Prins – Hop! Hop!

op Sneeuwwitje


Bij dooi:


2 skeletten in 1 Glazen Kistje


                           X


Haiku van Sneeuwwitje



Het sneeuwt elke winter

op Sneeuwwitjes bilpartij

maar amper geluid!


                             XI

Hansje & Grietje



Arm Hansje gaat in de pan!


Grietje bidt een schietgebedje

Meid, dat is onnodig, hoor!


Jezus komt niet in Sprookjes voor!


Jezus komt sowieso niet


                                  XII


Mamma, de keizer heeft geen kleren aan

roept het sprookjeskind: 

En ook:

wat doet hij daar, achter

op

de blote kont van keizerin Sissi?


Sprookjeskind, dat heet Vozen op Habsburgse wijze


Mamma, wat is daar Sprookjesachtig aan?


Zo ik iets ben

ben ik een Sprookjessprokkelaar

zo ik iets ben, ben ik een Sprookjesachtige

zo ik iets ben

Geen opmerkingen: