maandag 26 juni 2023

Lustvol Kralingen - Taborstraat

 

Taborstraat – een fietsend gedicht



Hoor ze jubelen, de fans van Jezus Christ Superstar

“Laat ons hier drie sneeuwwitte tenten bouwen

voor het Ultieme Popfestival!”


zo in extase, alsof ze

in Tibetaanse klankschalen dobberen

op de Kralingse Plas...


O, jullie blowende minnaars van de Icarus-band

Ik hoor jullie vallen

en vallen

in het Beloofde Land – Here comes the Sun!

Op het dak van de El Aqsa-moskee – op het gouden dak!


Maar...de witgouden roeping van de mens

is

om een witgouden fietser te zijn!


Daarom doe ik mijn platina koplamp aan

( en ook het bloedrood van mijn achterlicht...)

en trap op lucide pedalen

dwars door het Kralngse Bos richting skyline


Taborstraat, ik zie je klinkers bij volle maan

als de schedels van Tibetaanse monniken

ballingen Eeuwigheid, vroom biddend hun mantra

in de sneeuw van Nepal


Om Mani Padme Hum!


Taborstraat met je verlichte politiepost (in de nacht)

ooit keer ik op mijn teruggestolen fiets

van uit de flonkerende skyline van de Himalaya

tot je kristallen kasseien

stoned terug


Om Mani Padme Hum!


Geen opmerkingen: