zondag 12 november 2023

De Drone

 



God glimlacht vrijwel dagelijks naar mij

Ik ben immers zijn Uitverkorene


Vorige week beet hij zelfs speels in mijn oor/lel

( Zeg , God, ik ben Vincent van Gogh niet…! )


’s Nachts hoor ik Hem kwispelende geluiden maken

doodgelukkig als een Mexicaanse hond


Dan sta ik ’s ochtends gelouterd op

Hoor, hoe in Delft het Streetlife

begint  van alle dag 

-  spic & span geschrobd

in het Straatje van Vermeer


Het Meisje met de Parel zoent mij daar

(plots) op mijn mond, hartstochtelijk!


Jij, (aboriginal) dromer van de witte waarheidsliefde

brandt bovenstaande zinnen in je hart

(en op je testikels het getal 007…)


en zie, je verminkte schouder-

bladen

zullen aluminium vleugels krijgen


en jij zult opstijgen naar Hoger Honing


als in een droom






Geen opmerkingen: