dinsdag 24 januari 2017

De Quantumtheoloog




Ik zag mijzelf op Rai Uno
terwijl ik toch sinds 1942
nooit meer in Italië ben geweest

Ik werd geprezen, uitbundig, om mijn essay
‘ De Hitparade komt van Adolf Hitler.
zoals de Mozzarella van Benito Mussolini’

Men roemde mijn linksheid als was ik gevallen
uit het sterrenbeeld  Andromeda  
en vervolgens op Golgotha aan een kruis gehangen

tussen twee Palestijnen, de een ‘n  Goede Moordenaar
& de Ander aangetroffen
met een bomgordel onder zijn djellaba

En op de derde dag ben ik toen naar Oslo vertrokken
om de Nobelprijs voor de Vrede op te halen
samen met Bob Dylan (‘ Ik ben de BOB! ’)

In het juryrapport stond, o.a.
dat ik de Quantumtheologie  had uitgevonden

                     God bestaat niet / en tevens wel…

voortbordurend  
op het werk van kerkvader Heisenberg (yin)
& kerkvader Niels Bohr (yang)

& de Godenzoon

                         Incommodo suum commodo!

                             Alle nadeel heb se voordeel


de theoloog Johann Cruijff - de Lao Tse van het Avondland

Geen opmerkingen: