maandag 2 januari 2017

De Wildplasser - Trum pis me




                                             In welk laatste teken
                                             van nachtelijk blinkend, ledig
                                             en onheilszwanger licht
                                             sta ik te wateren…?

                                             zeer vrij naar A. Roland Holst


Trump Triomfator!  De miljardair met het pisgele haar!
Ik moest het op TV aanzien

Ontgoocheld stommel ik het Café uit
en urineer ik tegen de nacht
de gouden waaier van mijn machteloosheid

Aldus sla ik een oude wijsheid uit het Oude Rome
in de wind
(die van guur rechts , want… uit het Wilde Westen!)
                  
                Homo sapiens non urinat in ventum!¹

Gevolg: stinkende bluejeans- Made in USA

¹Een verstandig mens pist niet tegen de wind in!


Geen opmerkingen: