donderdag 7 oktober 2021

Het wachtwoord

 


                                    Ich fürchte mich so vor der Menschen Word...


                                                                              Rainer Maria Rilke


Een Oude Liefde schrijft mij uit het Oostblok

Zij doet dat op gebrocheerd papier

Ik antwoord niet. Want het is Herfst op mijn laptop


Ooit vrijden wij aan de Noordzeekust

waar de bunkers lagen in de duinen

als betonnen Wehrmachtshelmen

tussen het helmgras van de angst


Wij waren daar samen

met haar uitgelaten hond,  Pluto

de kwispelmaat van Mickey Mouse


Nu is zij in memoriam

Nausikäa

de Prinses van de Faiaken


En ik schrijf een email aan een Jonge Dichter

op het verlaten terras van Huis ter Duin


Ik tik mijn Hoofdletters als een ware Mof


Straks wacht mij Fuerhers Blondi


: “Wachtwoord!!!”


:“Hunde, wollt ihr eeuwig leben!”???


:“F A L S C H!”



Geen opmerkingen: