woensdag 2 november 2022

De Scheiding

 

Maria Stuartlaan - de Scheiding


                                   Raakt het ons echt, dat

                                   kinderen in een echtscheiding

                                   niet mogen rouwen?


                                            Haiku van de Scheiding


Voor het huis met de gesloten jaloezieën sta ik

waarachter ik haar in de tuin vermoed


Een driewielertje ligt omgevallen

Twee kinderen – “Oòk de mijne ,lief!”

spatten, joelen in een plastic opblaasbad


Aan de gietijzeren tafel moet zij zitten,wankel

door schaduwen ingesneeuwd

onder de rode beuk opzij

het puntje van haar tong inktzwart


O, ik hoor haar moeizaam s c h o o l schrift

schouder-

blad na schouder-

blad:

Shakespeare was vast een vrouw, zó sensitief!”


Bloody Mary, Dramaqueen of Scotland

Ik ben het, de Moor Othello.

Ik kom om je het zwaard te brengen

het moordend 

zwaard!

                 

                  Lady Monster of Loch Ness          

                       Ontbloot je hals!


Geen opmerkingen: