maandag 20 februari 2023

De Forens Forenzische poezie


De Forens – een poging tot Forensische poëzie



Mijn dubbelganer

werkt op het Ministerie van Justitie

 aan de Stikstof-

wet


maar tijdens zijn avondlijke reis naar huis met de NS

schrijft hij fijnstof


Poëzie . ..


( in de Stiltecoupé, waar anders? )


              “Ons bestaan wordt vergiftigd

                door het zwart licht van de Melkweg...


Vervolgens streept hij het woord 'zwart' door

Te larmoyant!

Dicht hij  (het is volle maandag...)


               “Vannacht droomde ik dat

                ik spiernaakt in de trein zat


               Bij gebrek aan ochtendkrant

               hield ik mijn hand ervoor


               Als ik vandaag maar niet Ontspoor!


Mijn dubbelganger bemint het Light Verse

Mijn schaduw: 

zwarte poëzie

                             

Geen opmerkingen: