woensdag 10 juli 2024

From the river to the sea

 


Lievelingszus


Lievelingszus deed mij lachend de keuze

tussen een rode , een witte

& een blauwe ballon


Ik koos de witte


Mijn lievelingszus de goudblonde mecanicienne

droeg toen een zijden japon

waaronder zij geheel naakt 


Liefste, wil je de totale transparantie?


en langzaam deinde onze ballon wit weg

van de klaproosrode oevers van de Maas 

naar het lapis lazuliblauw van de kust bij Noordwijk


naar de helderheid van het licht

op de duinen daar

from the river to the sea


Wat wordt nu eigenlijk hier aan de orde gesteld?

Incest (en dat schaamteloos onverhuld...)?

Een schuchter pleidooi voor een twee-statelijk Palestina?

Een pun op de naam Jezus?


Lieveling -

Lieveling -voor-een-nacht

ik heb nooit een zus gehad! Ik zweer het je!


Geen opmerkingen: