zaterdag 18 november 2017

Na mijn overlijden




Na mijn overlijden word ik per abuis
op de wolk van de Romanovs  gezet

Vanwege mijn melancholiek uiterlijk
De engelen dachten dat ik een Rus was…

De tsaar & de tsarina & hun dochters
( & bloederzieke zoon )
 spraken uitsluitend over hun Bals & soirees
in Moskou en Sint Petersburg . Hoe ze die mistten!

Die (eeuwige ) klaagzang was in het Russisch
( ‘Weg met Lenin!’) 
en die taal versta ik niet

Ik vroeg overplaatsing aan

Men plaatste mij toen op een wolk Lachgas
bij Stan Laurel & Oliver Hardy

Helden uit de Stomme Film
Conversatie … nul komma nul!

Ik vroeg weer overplaatsing aan

Maar er was nu enkel nog een plek vrij
op de wolk van Hitler en Mussolini

Niemand wou daarbij.
Ik ook niet

Er zat niets anders op dan wakker te worden
in de armen van een Playboy-
bunny
met een Mickey Mouse-masker op 

Voorgoed!





Geen opmerkingen: