zaterdag 4 november 2017

Najaarsprelude


                                                   

De toverkol, die het haardvuur oprakelt
zegt dat zij Genot
heet. Ik heb zo mijn twijfels

Want knoestig als  sprokkelhout is haar raad:

‘Rook toch eens een jofele paddenstoelen-joint
met de herfstpiano-
prins !'

Die raad sla ik in de herfstwind!

En ook sluit ik het matzilveren gordijn
buiten
herfstwindmevrouw, van uw ruisend teveel
aan regen (klanken)

waarin bedruppelde mannen in oranje overals 
natte, sepia bladeren harken
moeten
onder de kaalte van de acacias
op de begraafplaats Oud-Kralingen.

Hun taakstraf!

Maar ik versta mij kussend met de naaktgodin
die met de Chablis- lippen
op haar  Chardonnay-
bed
in de Avenue Concordia....

Hoogste tijd
voor onze winterslaap

die van de Gelukzaligen!





Geen opmerkingen: