zondag 4 februari 2018

In de wolken




Na mijn overlijden werd ik per abuis
op de wolk van de Romanovs  gezet

Vanwege mijn melancholiek uiterlijk
De engelen dachten dat ik Russisch was…

De tsaar & de tsarina 
( waar was hun bloederzieke zoon? )
en hun dochters
spraken uitsluitend over het Nieuwjaarsbal
in Sint Petersburg. Hoe ze dat misten!

Die (eeuwige ) klaagzang was in het Russisch
( ‘Weg met Lenin!’)
en die taal spreek ik niet

Ik vroeg overplaatsing aan

De engelen plaatsten mij toen op een wolk
Lachgas
bij Stan Laurel & Oliver Hardy

Helden uit de Stomme Film
Conversatie nul komma nul!

Ik vroeg wéér overplaatsing aan 

Maar er was nu enkel nog een plek vrij
op de wolk van Adolf Hitler 

Niemand wou daarbij.
Ik ook niet

Er zat niets anders op dan wakker te worden
naast een Playboy-
bunny
met een Mickey Mouse-masker op 

in een tweet van het Trumpisme!




Geen opmerkingen: