vrijdag 21 juni 2019

Het hondse Kralingen - Hond & Co

foto willemien de rooy 


 
                                                                              
Uitgelaten, morsig met geluid
snuffel ik aan (stam)bomen
& lantaarnpalen

al lopen mijn nieren uit
al ontwortelt de hoop
aan mijn anus

en wordt mijn almaar stijfpotiger lijf
koppig bijterig
en daarom zowat constant aan de riem

en raakt mijn eens zo natte neus verstopt
van al dat ruiken

                Liefde besnuffelt zichzelf het liefst

aan heel dat (on)welriekend
spoor
van Hen, die ons zijn Voorgegaan

                Hunde, wollt ihr ewig leben?

straks word ik waarschijnlijk mens
en jij, Rotterdamse Mensch, wordt dan reu

kun je eindelijk kwispelen…
                        met je
                          te
                        korte
                       
                        lontje
                           
                            !
                           





Witte Donderdag aan 

Geen opmerkingen: