donderdag 20 juni 2019

Zwanen


                            
                                     
                                        Nu zien wij nog als in een donkere spiegel
                                        maar dan van aangezicht tot aangezicht

                                                                 1 Korintiërs, 13 -12

Een zwaan kan aan z ‘n vijver  ontsnappen
Ik ben voor zelfmoord te mooi, te wit, te veder-
licht 

dus zie ik in mijn spiegel, alsmaar
of  Hij zich nu eindelijk eens omdraait

naar mijn leegte
(de leegte van mijn glas incluis…)

En dan op zekere ochtend
zie, de spiegel opent zich

Eindelijk in het Andere Rijk!

En ik hoor van ver achter de sterren
in mijn ver  splin te ring
Zijn Stem

           “Durf eens te opponeren

              dat ik niet besta…!”

God, laat ons een koppel zwanen zijn, u & ik
      
            Van alle blasfemie verlost

           Van alle diepe, diepe blasfemie

weerspiegeld

in het Niets


Geen opmerkingen: