dinsdag 20 juli 2021

Scrabble

 

Het Spel van het Woord



                                    God scrabbelt niet…


                                    vrij naar A. Einstein



Een Gedicht vroeg om een dichter

Zinnen, schoorvoetend van pijn


Zalen vol woorden, vuil

& vooral stokoud


Het stonk er, oorverdovend

naar braaksel, ether & lysol


Ik kom, schreef ik

om te beginnen


Versleten metaforen

schrobde ik de lendenen


Blinde homoniemen

verschoonde ik het ondergoed


Patiënte Schoonheid had haar gezicht verbrand

Vooral hààr wilde ik tot plastische chirurg zijn!


Tenslotte had ik ze allemaal, al mijn woorden

op een rij

Een voor een zoenden ik ze op hun kruinen

Vaarwel


Helaas. Nauwelijks het Gesticht uit,

hoorde ik ze GILLEN   


Dokter Dichter! Dokter Dichter!


Is het (drieletter) Woord, dat ontbreekt


              G  O D?


Kon ik opnieuw ******* beginnen!







Geen opmerkingen: