woensdag 30 oktober 2019

Email aan een Jonge Dichter



Een Oude Liefde schrijft mij brieven uit Oostende
zij doet dat op gebrocheerd Japans Papier
alsof email niet bestaat

Ik antwoord niet. Want het is Herfst op mijn laptop

Die schrijft daar een  Elegie voor een Jonge Dichter
op het (verlaten) terras van Huis ter DuinO
in Noordwijk aan Zee

'dat dichters Dappere Dodo’s zijn
en dat Niemand leeft voor Niets…'

Ik tik mijn Hoofdletters als een ware Mof!

Nu schrijft zij mij vanuit Berlijn
‘ik heb de Jonge Rilke in mijn schoot geborgen
want ik ben eeuwig jong.”

Ooit, in de Jaren Zestig, aan de Noordzeekust 
toen in de duinen de laatste bunkers lagen
als betonnen Wehrmachtshelmen
hadden wij daar elkaar
lief

(Enige) getuige: haar uitgelaten hond
Pluto, de mensenvriend van Mickey Mouse
kwispelmaat Hades

Nu is zij in memoriam
Nausikäa
de Prinses van de Faiaken

en mij wacht  Cerberus de Hellehond
(of is het Adolfs Blondie?)
aan de oevers van de Styx
blaffend; Werda?!



Geen opmerkingen: