donderdag 17 oktober 2019

Kralingen De Esch De Watertoren


Eens beoefende ik de kunst van de poëzie
maar Boeddha reïncarneerde mij
(om af te koelen van de Brandgrens…? )
tot bewoner van de Watertoren

Dank, Gautama Boeddha, dank …
kan ik eindelijk de tranen van de Rotterdammers
zuiveren tot (witte) wijn…

niet ongelijk Christus deed op de Bruiloft van Kana
Hoe Hij, de Grote Wonderdoener, toen sprak
tot Maria

Moeder, om jou ga ik water veranderen
in vin blanc
wat wil je …Sauvignon of Chardonnay?”

En zij, Lady Madonna: “Jezus!
Ik ben toch geen Calvinist of misantrope non…

Heel mijn lijf SNAKT naar

                                     Sjampoepel!

de Authentieke Gouden! Die uit la douce France!

Jij bént toch de Messias! Niet dan?
Waarom laat je ons niet alvast proeven
van de hemelse gelukzaligheid, die ons wacht?!

Schenk ons daarom de fijnste / duurste / exclusiefste
Bubbels
die er in de Rijnmond te savoureren valt
de Dom Perignon Brut Imperial!”

Proost, IDEALE moeder!”

Proost, IDEALE zoon!”


Geen opmerkingen: