zaterdag 26 oktober 2019

Kralingen Louise de Colignylaan



Bij het Opstaan begint het al
wie zal ik, Wilhelmus,  Prince van Oranien 
vandaag eens postuum beminnen 
in de Lage Landen aan de Zee

En wat gaat mijn Gouden Weduwe doen
daaronder op het ondermaanse
nu ik tot Dodenprins ben geschrompeld?

Ligt zij dan met een andere edelman in 't gras
Marnix van St. Aldegonde? Egmond? Hoorne!
Schort zij 
voor hem dan haar japon op zoals voor mij?

Geeft zij hem dan van roze
katoen
met heel de naaktheid van haar schoot?

Ik zucht en trek mijn volle maan-agenda
die maant mij tot de nuchterheid van alledag
Er valt nog zoveel te doen

Blauw bloed- secretaresse, laat de eerste binnen;

Uw naam, Edele Dame? "

Louise de Coligny!"

Kleed u maar uit, Muzikale Mevrouw

Laat paradijselijk de tepels
op uw mystieke
borsten
swingen a capella

Fuck de Coninc van Hispanien!

En de Dood!”



Geen opmerkingen: