dinsdag 19 juli 2022

Boerenode

 


Boer, jij met je geurig manchesterpak

van eikenhakhout, met je okshoofd

van gebakken schouderham

Jouw hand zoveel grover dan de mijne druk ik


Enkel in jouw woonkeuken schuif ik aan

slobber ik je winderige bonensoep, verorber ik je

kotelet met jus

s Nachts vouw ik er mijn naaktheid in een krakend bed


Kijk, aldaar omklem ik de forgespekte

roodgezoende heupen van je jongste dochter

want Vlees ben ik en tot Vlees keer ik terug


O, je vergelding als je haar drachtigheid ontdekt

En je ontdekt het zeker! Nog dit voorjaar

werpt ze me haar biggen. Alle negen!


Dan wacht je vloekend op me, je nek zwaar getatoeëerd

met de landerijen van je woede

Jij balt de aarde samen tot een vuist


en rond het mes! 


Je snijdt mij open


waar ik geen hart!


Agro-industrieel, jij evenmin!


Geen opmerkingen: