zaterdag 9 juli 2022

Droomvrouw

 



                                                                   voor Jana B.

Gisternacht was ik alsnog getuige

bij het huwelijk van mijn beste vriend (John F.)

met voorheen mijn beste vriendin (Jackie O.)


De andere getuige was Marilyn Monroe …


Na afloop van de ceremonie wist ik de diva mee te tronen

naar de Vromevrouwensteeg

het ‘Straatje van Vermeer’, pal achter de Hortus


naar mijn Fin de siécle- interieur van rood vlammend

rozenhout & ceders uit de Libanon


Maar eenmaal naakt… loste zij plots op… in het Niets!


Eéns Droomvrouw altijd Droomvrouw!!!


Uiteindelijk

ben ik haar nagereisd naar het Beloofde Land

waar ik op de Vreugdemuur gekalkt zag (in haar handschrift)


Sjaloom in our time!


O, Nieuw Jeruzalem, waar Joden & Palestijnen

in eeuwige vrede samen!


In de Al Aqsa-moskee zijn wij toen getrouwd

( Giechelend van de coke…alsof wij in Las Vegas! )


Sindsdien heet ik Emmanuel Golem. 

Weduwnaar uit principe


Toen wij uit Praag vertrokken, vertrokken wij uit Praag

Geen opmerkingen: