zaterdag 19 november 2016

De Quantumtheoloog




Ik zag mijzelf op de Italiaanse Televisie
Ik werd geprezen, uitbundig
om mijn nieuwste essay-roman
‘Mousseline komt van Mussolini
Hitparade van Adolf H.’

Men roemde mij uitbundig 
als was ik na een zachte landing op de maan
in Jeruzalem aan een kruis gehangen

tussen twee Palestijnen, eentje O.K..
maar toch maar opgehangen
& ander, aangetroffen
met een bomgordel onder zijn lila djellaba!

En op de derde dag ben ik toentertijd verrezen
om met de Oriënt- express naar Oslo af te reizen
om alle Nobelprijzen te ontvangen. Alle!

In het juryrapport stond, o.a.
dat ik de quantumtheologie had uitgevonden

                     God bestaat/ en tevens niet!

voortbordurend
op het werk van kerkvader Heisenberg & theoloof Niels  Bohr
& of all people

                         Incommodo suum commodo!

                             Alle nadeel heb se voordeel


Johan Cruyff ! De Godenzoon! 

Geen opmerkingen: