zondag 1 november 2020

Van Brienenoordbrug - de forens

 


Houten speelgoed slingert op de trap naar boven

Mijn kinderen dromen op hun kussens, losgewoeld

Ik stop ze terug naast Pop & Beer & Aap


Liefste, dan kus ik jou op je pluche oor

van (opwindbare) Mickey Mouse

dat je niet wakker wordt…!


In de spiegel op de badkamer, onverwacht

zie ik de autoschade aan mijn haren


Ach. En morgenochtendvroeg

weer dapper in de kaalslag van de file.

40…30…20…10…en dan langdurig 0


( Zie, ik stop voor in de parkeermeter op de Coolsingel

alvast 1 obool onder mijn tong…)


                                        nen

                                 Brie          oord

dan stapvoets de Van                              brug op

claxonnerend in de Novembermist, hoog boven Kralingse Veer

                                      Charon!


                                      Charon!


een jongen steeds verder van zijn Dinky Toys


                                      En terug


                                      En heen!






Geen opmerkingen: