maandag 20 maart 2023

de crimineel

 



Nodig mij nooit uit aan uw tafel, miljonair

want ik steel uw duur bestek ter plekke

en passant verkracht ik ook uw dochter

minderjarig, maar wie interesseert dat? Mij niet!


's Nachts ontvreemd ik dan

uit uw al te opzichtige kunstcollectie

de Vermeer ( 'Het Gezicht op Kijkduin' )

Hij blijkt vals


Conclusie: oplichting is lucratiever dan jatten...


Uit ergernis daarover brengt ik een bom aan

in uw jacht in Cannes

En steek vervolgens uw villa in Saint Tropez in brand


Want ik ben als keizer Nero


Ik hou nu eenmaal zeer

van het lekken van vlammen

in protserige opstallen… .


Daarvoor draai ik nu de bak in

Maar eens komt de dag, dat ik vrij kom


Die nacht nog , breek ik prompt weer bij u in

en ransel u tot bloedens toe met een ijzeren staaf.

En ook uw vrouw & kinderen




Waarom die meedogenloosheid?


Omdat u een rijke crimineel bent en ik een arme..


Want in de wereld draait het niet om gelijkheid

( laat staan om vrijheid…of om broederschap!)

maar om het verschil



Geen opmerkingen: