maandag 17 oktober 2016

Katzenjammer - Elegie voor Moortje



Tegenwoordig vertoef ik ’s nachts
steeds vaker aan Gene Zijde  
bij mijn Dierbaren

o.a. bij Moortje,  mijn ex-poes

( Aai namens mij The Cheshire Cat …. )

Maar ‘Moortje’  wil ze niet meer heten
want
een racistisch getinte naam!

( Aai namens mij de Kat van Schrödinger, als je dat lukt…)

en haar lievelingskost De Negerzoen
dient van nu af aan
Afro-American Kiss genoemd…

( Miauw liever met de Markies van Carabas een negro-spiritual…)

maar als die Lieverd vervolgens doodleuk stelt
dat Jodenkoeken van nu af aan
‘Palestijns Genadebrood’  dienen te heten

( Lees nu Fritz the Cat van Robert Crump, liefst driemaal…)

klinkt de schaterlach
van oudoom Sam & oudoom Moos
dwars door het Heelal



1 opmerking:

Richard De Mulder zei

Mooi gedicht Kneep.
Soms kun je het maar beter met een gedicht zeggen...