zaterdag 2 december 2017

Bob van den Born, schepper van professor Pi, overleden 27 november

Bob van den Born leefde van 30 oktober 1927 tot 27 november 2017.
Ik kende hem persoonlijk. Ik was altijd dol op zijn strips, en heb hem toestemming gevraagd er een te gebruiken op de omslag van mijn proefschrift in 1984. Hij vond dat meteen goed, hoefde er geen geld voor te hebben, en ik mocht ook in de toekomst gerust van zijn werk gebruik maken!

Voor mijn proefschrift over juridische informatica en jurimetrie, was er wel een heel toepasselijke.



Bob van den Born was een grootse striptekenaar. Hij had een bijzondere relatie met technologie.
Hieronder het briefje dat ik van het kreeg toen ik later nog een strip nodig had uit een boekje van hem dat ik helaas uitgeleend had. (Zou ik nu niet meer doen!) Hij was briljant, origineel, bescheiden en aardig!


Dit was de bijbehorende strip:


Uitleg: hoe juristen technologie zien (voor een publicatie over informaticarecht).

Voor de pagina van Bob van den Born in de Lambiek Comiclopedia,
KLIK HIER

Geen opmerkingen: