donderdag 8 februari 2024

De Biecht

 

De Biecht van de laatste katholiek




Eerwaarde vader, ik beken

ik hou niet zoveel van God

als ik ...van vrouwen hou


erger nog, niet zoveel van vrouwen

als van mannen

non-binaire, uiteraard


een transgender of een travestiet

of iemand uit Transvaal


of een behanger

van de firma Rath & Doodeheefver


(Ja, ik pak ze allemaal... )


Zondaar, dit wordt je penitentie?


Zeven soera's uit de Koran

&

een hoofdstuk uit de Vedanta!


De Koran, de Moslimbijbel?  De Vedanta van de Hindoes?


Eerwaarde vader, ik schrik mij een hoed

waarom niet het voor verboden neuken gebruikelijk

3 weesgegroetjes?


Wat is er toch met ons katholieken aan de hand?


Geloven wij niet meer in de H. Maagd Maria?

De Moeder Gods nota bene!


Dan is het Einde nabij


omdat het zoek is! 



Geen opmerkingen: