maandag 5 februari 2024

Het Zwarte Water

 

Het Zwarte Water – Bob Dylan 80


                                                              Nobelprijswinnaar

                                                              Bob Dylan – still Forever young!

                                                               zijn stem: schuurpapier!

Ik herinner mij het Leiden van de jonge Werther

Duiven koerend op de Morspoort in de ochtend

En het Zwarte Water


En de Nachtbioscoop op de Hoogewoerd

( in het neon van de steeg achter de Nooduitgang

vluchtte de schim van Piet Paaltjens ...)


En Vriendschappen voor altijd!


Vriend oud-Landsadvocaat heeft nu zwaar longemfyseem...

en vriend oud-vice voorzitter van de Raad van State

mompelt almaar uitspraken over Voltooid Leven

in mijn mobiele telefoon:


Die Bob Dylan, die zong toch… Forever young!?

Belazerd zijn we in de Jaren Zestig, Jaargenoot!

Door een Nobelprijswinnaar,nota bene!!!”


En in de Witte Rozenstraat huisde Nausikäa

die mij kwatrijnen voorlas (van Catullus)


over Toscaanse krekels, snerpende singer-songwiters

in het Najaar- hoe zij sterven…


bij wijze van voorspel…Naakt

bleek zij nog zwaarmoediger dan ik!


Plus twee (mislukte) liefdes op de Korevaarstraat

en een op de Hooigracht


én het Zwarte Water

Geen opmerkingen: