vrijdag 1 juni 2018

Arboretum Trompenburg




Door het sprookjesboek van het gras blader ik
op elke bladzij klapwiekt een Dagpauwoog
Buiten gutst de regen op de voetbalvelden van Excelsior

De middag verslenter ik tussen beuken, betraand
om het goedbedoeld stofgoud van de avond
op de andere wang van het heelal

om de kleine vijver, ingesnoerd in een korset
van lisdodden  
bloot voor de tong van de wind

Jasmijnthee troost mij op de Avenue Concordia
daar wordt mijn middag een icoon van herfst
en mijn behoedzaam slurpend glas-in-lood-gezicht
onder een hoed van Jugendstil

Elfenkoning Oberon op doorreis in de Lage Landen:

Dit is het woord, dat hij voorgoed voo ons achterlietn
op een (gevallen) Rododendron-
blad

                         ( American Haiku )
  
                          Hillary verloor…

               Gaat Trompenburg nu TRUMPenburg
                    heten? NEE toch!! NEE !!!



Geen opmerkingen: