dinsdag 7 mei 2019

6 Mei - Pim Fortuyn


Piazza di G.W. Borghese - G.W. Burgerplein


In mijn slapeloze nachten hoor ik ze krijsen 
als in Gethsemanee, de doodskopapen
Diergaarde Blijdorp is hier niet ver vandaan

En G.W. Burger ?
Een (god)vergeten Filantroop…!.

En ik ?

In alle spiegels van mijn naakt bestaan
zie ik mijn tegenstander, vrijwel zo on-
behaard als ik…

zijn dunne glimlach net een ijsschots
in de Hades
Een naakte aap. Een Doodskopaap!

Zie, hij haalt de trekker over van zijn wapen
: “Grijns of ik schiet, Paljasso!”
Hij is net als ik de Dood
luguber…

O, jij, ex-operaliefhebber, spook van op TV
zal men ooit nog eens dit klein burgerlijk plein  
vernoemen naar jou, arme, dwaze katholiek
gelegen in de dark room van je graf
in het marmeren Italië

bespot als Polder –Mussolini?

“Menèèr, u demoniseert mij zo!

Bènito, die was Hètero!”


Geen opmerkingen: