maandag 13 mei 2019

Droomvrouw een hieros gamos




Vannacht moest ik getuige zijn, alsnog  
bij het huwelijk van mijn beste vriend( Jan)
met voorheen mijn beste vriendi (Fleur)

De andere getuige was Marilyn Monroe

Na afloop van de ceremonie op het Stadhuis
troonde ik haar mee naar de Schone Vrouwensteeg
het‘Straatje van Vermeer’, pal achter de Hortus
naar mijn  interieur van cederhout uit de Libanon
..
Daar dronken wij 2 Martini! Rode ! Daar houdt zij van
Maar amper uitgekleed
of zij ...loste in het niets ot
Eéns Droomvrouw, al tijd Droomvrouw!

Er zat niets anders op dan  haar achterna
naar het Rijk dat niet van deze wereld
naar het  Nieuwe Jeruzalem
waar op de Vreugdemuur gekalkt staat  

                     Sjaloom in our time!

het  (gedroomde) Beloofde Land, waarin Joden & Palestijnen
eeuwig in vrede
samen . 

In de Al Aqsa-moskee zijn wij toen gerouwd
zwaar onder  de coke- alsof wij in Las Vegas…!


                                   Some lik it hot !

Sindsdien heet  ik Emmanuel Monroe! En zij?

Zij heet nu Marilyn Niemand





Geen opmerkingen: