dinsdag 28 mei 2019

Oude dichter


   
Zijn zinnen lopen als vanouds
maar zelf hobbelt hij nu achter een stok aan

uit het kreupelhout van de zomernacht
gesneden
bij maanlicht in het Vondelpark…beweert hij

Het stokske van Van Oldenbarnevelt! Zonneklaar!

Fuck the system dat ons allemaal vermoordt!

‘Enkel de Dahlia’s achter in mijn tuin
lees ik nog mijn Gedichten voor!’
mompelt hij vervolgens

‘Zij groeien daardoor als koolhydraten…’
( Hij besproeit ze overigens ook met extra water…)

Bij het afscheid, grimmig:

 ‘ Als Bob Dylan de Nobelprijs voor Literatuur
dan Ik òòk! Want òòk IK ben Forever Young!’’

Dan draait hij zich om.Zijn avond valt
over de mijne

Hij gaat met zijn stokrozen
op stok
de  tuinman van het woord

Niks de toppen van de moerbeibomen

Niks huilbuien om kropjes jonge sla!

Geen opmerkingen: