woensdag 16 december 2015

De papegaaien




Moet mijn papegaaien doden…

De onverlaten imiteren immers alsmaar
tot gek wordens toe
de Stemmen in mijn hoofd. !

Met name de Stem
die ongevraagd de godganse dag
gore limericks debiteert
en dat ook nog eens in het Swahili
 
maar ook de zalvende Humpfrey Bogard-Stem,
die alsmaar citeert
dubieuze passages uit het Grootseminarie-
dagboek van Karol Jozef Wojtyla  
alias paus Johannes Paulus II

Ik wil geen papegaaien  in mijn hoofd
noch  zaadbevlekte dagboek-
citaten
van een Poolse dandy-Paus

ik wil een volwassen vrouw, naakt & blondharig

                    Pappagena ! Pappagena!

zo Mozart- Tover-
fluit
dat ze me  
van m’ n verstand
berooft!

                         Niks Koppie krauw!

                             Liebestod! 

Marilyn Monroe in Mayerling

Dat wil ik!


Geen opmerkingen: