donderdag 15 september 2016

Fortuyn - G.W.Burgerplein



In mijn slapeloze nachten hoor ik ze krijsen 
als in Gethsemanee, de doodskopapen
Diergaarde Blijdorp is hier niet ver vandaan

En G.W. Burger ?
Een godvergeten Filantroop…!.

En ik ?

In alle spiegels van mijn naakt bestaan
zie ik mijn tegenstander, vrijwel zo on-
behaard als ik…

zijn dunne glimlach net een ijsschots
in de Hades
Een naakte aap. Een doodskopaap!

Zie, hij haalt de trekker over van zijn wapen
: “Grijns of ik schiet, Paljasso!”
Hij is net als ik de Dood
luguber…

O, jij, ex-operaliefhebber, spook van op TV
zal men ooit nog eens dit klein burgerlijk plein  
vernoemen naar jou, armzalig rooms-katholiek
gelegen in de dark room van je graf
in het marmeren Italië

bespot als Polder –Mussolini?

“Menèèr, u demonisèèrt mij zo!

Bènito, die was Hètero!”





Geen opmerkingen: