donderdag 21 januari 2021

Agenda

 

Agenda-perikelen



De geweldloze Nazi, de pacifistische verkrachter, de monarch

zonder penis, de terrorist zonder kromzwaard

de Noord-Koreaan zonder grijnslach

de verlamde stierenvechter

(ooit op de horens genomen, haast dood gebloed....)

plus de veerman naar de onderwereld

een transgender – Lady Charon


elke nacht verzamelen zij zich rond mijn bed

ik voel hun kille warmte

aan weerszijden van mijn naaktheid


dwars door mij pyjama

die van zijde is ( mijn kamerjas is van goudbrokaat)


         je bent een dandy of je bent het niet


om met mij de agenda door te nemen

voor de volgende dag


          Wat te doen met de Oeigoeren?

                Wat met de Jezidis?

            Wat met de Rohinja?


De wekker verlost ze om half acht.





Geen opmerkingen: