zondag 17 januari 2021

Kralingen - Gerdesiaweg

 

Gerdesiaweg




Gerdesia's? Die bestaan niet ...dat is verzonnen flower power!

Geraniums wel!

Die Wederopbouwbloem die tiert hier welig!


Ik, Pensionado met mijn lauwe koffiekop

zit er alle dagen achter...

een AOW-gedetineerde die in zijn lot berust...


Wel, alle tijd voor kleine dingen nu, dat wel!

Voor regendruppels

traag schuivend langs mijn raam – zilveren verloedering


Alsook voor het laat licht van de avondzon

op mijn bloempotten

zo avondrood als de halfvergane kleur


van Hollywood- vampjurken

laag uitgesneden

tijdens het Technicolor-tijdperk van de Jaren Vijftig


(en later het Eastmancolor- procédé...)


Maar ik mag niet klagen!


Want ik lees


de Doodsannonces


(mijn toekomst in de Ochtendkrant...)


nog zonder Bril!


Geen opmerkingen: