zondag 17 januari 2021

Kralingen - Taborstraat

 

Taborstraat- de fietser



Lucy in the sky with diamonds...


Sommigen onder ons zijn geroepen tot extase:

Laat ons hier drie tenten bouwen

voor een gloednieuw Popfestival!”


Anderen voelen zich tot het klateren van het water geroepen

In Tibetaanse klankschalen

dobberen zij rond op de Kralingse Plas


Weer anderen voelen zich muzikaal tot de zon geroepen

luid als een bombardon

de Noorderzon!


Zij heten Icarus

en vallen

en vallen

in het Beloofde Land

op het dak van de El Aqsa-moskee, op het gouden dak!


maar de witgouden roeping van de mens is mens te zijn

als witgouden fietser!


daarom doe ik mijn platina koplamp aan

(en ook het rood van mijn achterlicht...Zowaar, het doet het...!)


En draai ik mijn diamanten pedalen hartstochtelijk rond

in een hoogst aardse

demarrage

dwars door het Kralingse Bos richting skyline!


Taborstraat met je lichte politiepost


ooit, op een rijwiel, Provowit (eerlijk gestolen...)

keer ik naar je klinkers

als monnikshoofden in Tibet zo kaal en heilig


stoned terug!




Geen opmerkingen: