woensdag 8 maart 2017

Wereldvrouwendag




                                                  vrij naar de Gezusters Grimm


Door de open terrasdeuren van mijn kindertijd
fladderden de verzegelde geheimen van vlinders 
saffraangele minnaars van floxen vol verlangen

En terwijl mijn moeder, geurend naar Coco Chanel
koffie zette voor een zwaar bebrilde pijproker
de vreemdeling mijn vader

besliepen mijn broers hypergeile starlets
stiekem geplukt uit Hollywood, onder de Hortensia ’s 
Welke? De blauwe of de Annabella’s ?

Tenslotte, op het Lentebal
bij de spitsmuizen onder de klimop
opzij van het souterrain
vond ook ik Anschluss bij een woelmädel

een naaistertje uit Bamberg, paraderend  
in een zelfgemaakt, bombazijnen slipje
dat zij graag voor mij uitdoet, nu en dan

Nu woon ik met haar in een slakkenhuis(niks Hakenkruis!)
geheel van goud
En wacht tot het baby’s regent! 




Geen opmerkingen: