donderdag 25 februari 2016

Dahlia- een Studentenliefde



                                      Ken je het Sprookje
                                      van de Studente Sanskriet  & de Dood?

                                      Nee, naar de Afloop laat zich vermoeden

Er zat een knik 
                            In de Zoeterwoudse singel /
Tuinbloemen - eenjarigen
heb ik er geplukt. Lichtzinnige Liefdesboeketten

En over het water dreven Mozarten
& Brahmsen 
in smokingen en in rokkostuums

Soms roeide ik er
in de wolkenboot van mijn dromen
over   de rimpelingen van de  huizen
mijn spiegelbeeld, de naakte Pierrot…  

Toen, in de lichtste van mijn nachten
is zij mij plots weggewaaid
een rode dahlia in het  haar

En toen werd het September

En toen kwam er  een nieuwe studente …

Er zat een knik
                        in de Zoeterwoudse singel
en in de student, die daar heeft gedroomd



       

Geen opmerkingen: